Huszonegyes: gőzerővel halad a korszerűsítés Bátonyterenyén

Gőzerővel halad a 21-es számú főút újabb szakaszainak négysávosítása. Az építkezés célja, hogy az új, kétszer kétsávos út fejlesztésével Nógrád megyét is bekapcsolják az országos gyorsforgalmi úthálózatba. A vágyott eredményhez szűkebb hazánk egyre közelebb kerül.  De, hogyan is állnak jelenleg a korszerűsítési folyamatok? A munkálatok részleteiről, illetve az esetleges forgalomkorlátozásokról Kiss Boglárkát, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivőjét kérdeztük. 

Milyen összegből folytatódik a 21-es számú főút négysávosítása, illetve mint lehet tudni a IV. és V. szakaszok korszerűsítéséről ?

–Nógrád megyében a 21. sz. főúton újabb 11, 3 km hosszon kezdődtek meg a munkálatok. A korszerűsítés célja, hogy az új, 2×2 sávos út fejlesztésével megvalósul Salgótarján és Nógrád megye bekötése az országos gyorsforgalmi úthálózatba.

Nógrád IV. szakasz:

Tar és Mátraverebély között, 4,7 km hosszon valósul meg a tervezett 2×2 sávos kialakítás, fizikai elválasztósávval. A beruházás részeként különszintű csomópont készül a Sámsonházi bekötő út kereszteződésében, ahová bekapcsolódik majd a Mátraverebélyi és Tari bekötő út is. A Mátraverebélyi csomópontot turbó körforgalommá építik át. A szakaszon híd épül a Kis Zagyva felett, a Sámsonházi különszintű csomópontban és a Tari bekötő út korrekciójánál a Zagyva felett. A fejlesztés során a Sámsonházi különszintű csomópontban, valamint Mátraverebély területén, 2 helyszínen gyalogos aluljáró könnyíti majd meg a közlekedést.

A kivitelező a Nógrád IV. szakasznál a SWIETELSKY Magyarország Kft. – HE-DO Kft. – KM Építő Korlátolt Felelősségű Társaság, mint közös ajánlattevő. A kivitelezés nettó összege: 9.27 milliárd forint.

Nógrád V. szakasz:

Nógrád megye V. szakaszban 6,6 km hosszon történik a négynyomúsítás. Az ipari parknál, a 23-as számú főút és a Zrínyi utca találkozásánál, a Gyermekek útja és Jászai Mari utca keresztezésében valamint a Köztársaság útnál turbó körforgalom épül. A Nagybátonyi csomópont (Béke utca), az üzemanyagtöltő állomás és a bevásárlóközpont közös csomópontja, valamint a Honvéd utca csomópontja kanyaródósávos csomópontként lesz kiépítve. A beruházás részeként híd épül a Bükkvölgyi-patak felett a 21. sz. főúton és a párhuzamos szervizúton. A Nagybátonyi csomópont előtt a kerékpárosok számára aluljáró könnyíti majd a közlekedést, a gyalogosok biztonságos átkelését pedig Kisterenye területén 3 gyalogos aluljáró biztosítja majd.

A kivitelező a HE-DO Kft. – SWIETELSKY Magyarország Kft. – KM Építő Korlátolt Felelősségű Társaság, mint közös ajánlattevő. A kivitelezés ezen a szakaszon nettó 9.959 milliárd forintból valósul meg.

Hol tartanak a munkálatok jelenleg Bátonyterenyén, illetve milyen korlátozásra kell számítaniuk a közlekedőknek?

Bátonyterenye (Nógrád V.) külterületén jelenleg a földműépítési munkák folynak. A következő két hétben megkezdődnek a közműkiváltási munkák, illetve a Sulyomtető szikla bontása. Ez utóbbi tartós forgalomkorlátozással jár a 21-2409 j. út csomópontjában. (Nagyterenyei leágazás). A 21. sz. úton tartósan előzési tilalom, és 60, illetve 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben.

Kisterenye belterületén folytatódnak az épületbontási munkák, és a földműépítés az emlékmű, illetve a Fazekas Mihály u. között. A következő hetekben megkezdődnek a közműkiváltások, és az aluljárók építési munkái. Augusztus végén elindul az 1000 mm átmérőjű csapadékvíz gyűjtő csatorna építése, mintegy 700 m hosszban. Ekkor időszakosan félpályás útlezárásokkal kell számolni-ismertette a szóvivő.

Fotók: Remenár János