Az új Lada Vesta Crosst is ki lehet próbálni a salgótarjáni nyílt hétvégén

Április hatodikán (8:00-17:00 óráig) és hetedikén (8:00-13:00 óráig) Lada nyílt hétvégét tartanak a salgótarjáni ipar parkban (a volt CBA mellett), ahol egyebek mellett az új Lada Vesta Crosst is kipróbálhatják az érdeklődők, tesztvezetés során. A szervezők mindenkit nagy szeretettel várnak az eseményre.

Az autókat egyébként a nyílt hétvégén kívül is meg lehet tekinteni a helyszínen, az eladók készséggel állnak a vásárlók rendelkezésére. Bővebb információt a következő elérhetőségeken kaphatnak: ladasalgotarjan.hu; +36 (30)211-7766, illetve az info@rcarnet.hu-n kapható.

Nézzük meg gyorsan a legfontosabb információkat az ismert márkáról:

A Lada az orosz AvtoVAZ járműgyártó vállalat gépkocsimárkája. A szovjet időszakban ezt a márkanevet csak az exportra szánt járműveknél használták, ugyanazokat a modelleket a belső szovjet piacon Zsiguli márkanéven forgalmazták.

A szovjet piacon Zsiguli márkanéven forgalmazták.
  • Az üzem 1970-ben indult be. Az első VAZ–2101 és a kombi VAZ–2102 típusoknak az 1967-es év autója; a Fiat 124 volt az alapja, melyből az olasz mérnökök fejlesztették ki a 124R jelzésű, a Zsiguli alapjaként szolgáló típusváltozatot.
  • 1972-ben jött ki új modell a VAZ–2103; azaz az ezerötszázas. Ekkor már 320 ezer autó készült el; a későbbi évekre pedig 660 ezer darab a tervezett mennyiség.
  • 1973-ban az üzem területe eléri a 2 millió négyzetmétert és 70 ezer munkást foglalkoztat.
  • 1975-ben készült el az első terepjáró, a Lada Niva, de sorozatgyártásba csak 1977-ben kerül. Ez az első olyan Lada, amely nem az eredeti Fiat 124 karosszériára épül. Az 1975-ben elkészült 1600-as motor új fejlesztésű, háromajtós önhordó karosszériát mozgat állandó összkerékhajtás segítségével.
  • 1980-ban jött ki az első „kocka-Lada” a VAZ–2105.
  • 1984-ben jelent meg (először Szputnyik néven) az elsőkerék-hajtású VAZ-2108 Lada Samara. Ez pár kisebb alkatrész leszámítva semmit sem örökölt a Fiat 124-től, a konstrukció a kortárs japán és nyugat-európai elsőkerékhajtású autókra hajaz.
  • 1994-ben jelent meg az új Niva, a 2123-as.
  • 2000-ben elkészült a Lada történetének első 16 szelepes motorja, illetve megjelent a 2111-es kombi illetve a 2112-es ferde hátú
  • 2004-ben indult a Kalina gyártása(VAZ-1118, kombi 1117, csapotthátú 1119).
  • 2007-ben indult a Priora (VAZ-2170) gyártása.
  • 2010-ben frissítették a Nivát (4×4). Ugyanekkor bejelentették, hogy a Nivát a jövőben Dacia alapokra kívánják tenni, modernizálni szeretnék az autót.
  • 2011-ben Euro-5 motort kapott a Niva, a Lada Priora 16 szelepes motorját.
  • 2012-ben indult a Granta (VAZ-2190) Sedan változat gyártása.
  • 2014-ben indult a Niva városi változatának gyártása, Lada 4×4 Urban néven.
Lada 4×4 Urban.

Az 1990-es évek közepéig továbbra is piacvezető márka volt Magyarországon. Az eladások jelentős hányadát tették ki a meglehetősen elavult, korszerűtlen 2105/2107 típusok, és a Samara. A 2000-es évek elejére a Niva maradt a legnépszerűbb típus térségünkben, amelynek fejlesztett változata 1993-ban jelent meg, 1.7-es, befecskendezős motorral, kissé átszabott karosszériával. A jó terepjáró képességű, megbízható, egyszerűen javítható autókból a rendvédelmi szervek is komolyabb mennyiséget vásároltak. 2006 novemberében került a magyarországi kínálatba az 1118 (Kalina). 2008 decemberében pedig megvásárolhatóvá vált a Kalina többi típusa is, mint a Kombi és az 5 ajtós változat is. 2010. április 1-jén a HungaroLada kivonult a magyar piacról.

Lada Granta.

A Lada 2015-ben visszatért a magyar piacra, három típussal: Granta, Kalina, és a klasszikus Niva, új nevén 4×4. 2017-ben megkezdték a “Vesta” típus forgalmazását Magyarországon, amely a márka jelenlegi csúcsmodelljének tekinthető.

Lada Vesta Cross:

Az új generációs LADA Vesta család legnagyobb tagja. A részletek maximális kidolgozottsága kiemeli az autó stílusát, kényelmességét és rendkívüli teljesítményét.

Lada Vesta Cross.

A Cross változat szériatartozékai az off-road műanyag protektorbetétek a kerékíveken és karosszérián, a matt ezüst integrált tetősín, a hátsó szélterelő és a cápauszony antenna, amelyek igazán stílusossá teszik az autót. Az ehhez társuló megemelt hasmagasság és a 17” kerekek igazán vonzó crossoverré varázsolják.

A tetővonal lejtése sportossá és lendületessé teszi.

Megemelt hasmagassága: 20,3cm

A védőburkolatok védik a karosszéria fényezését a kőfelverődésektől.

LADA Vesta SW Cross igazi szabadidő autó, tágas utas- és csomagtérrel. A kellemes kialakítású belső tér átlagon felüli kényelmi extrákkal párosul: 3 fokozatú ülésfűtés elöl, ülésfűtés hátul is, klíma, hátsó parkoló radar, kormányról vezérelhető tempomat, hűtött kesztyűtartó, áttekinthető fedélzeti számítógép, USB és AUX csatlakozás, esőszenzor, automata fényszóró. És ez még fokozható a legmagasabb felszereltségi szinttel, multimédiával, navigációval és tolatókamerával. LADA Vesta SW Cross: kényelem, kaland és tökéletes kezelhetőség. Egyedi műszerfalvilágítás: narancssárga fénnyel. Multikormány, multimédiavezérléssel és tempomat szabályozóval.

A LADA Vesta SW Cross dinamikus, sportos, erőteljes szabadidő autó, amely a szűk utcákon, az országúton és az autópályán, mi több, az úton kívül is megbízható, kényelmes utazást és felejthetetlen élményeket biztosít Önnek. Képes helytállni a legnagyobb kihívásokat jelenő útviszonyok között is. Dinamizmusa a saját fejlesztésű EURO 6-os besorolású, 1598 köbcentis, 16 szelepes, 105 lóerős (75kw) benzinmotornak köszönhető.

A LADA Vesta Cross nagy merevségű anyagokból készült, intelligens biztonsági egységek észrevétlenül körbeveszik, védik az utasokat: menetstabilizáló rendszer (ESP), blokkolásgátló fékrendszer (ABS), visszagurulás-gátló rendszer, vezető és utas oldali, valamint oldallégzsákok, stb. Az a biztonságérzet, amit ez a gépjármű nyújt, szavakkal nem kifejezhető, viszont érezhetően betölti tulajdonosa életét.

Az SW Cross verzió az autópiacon végig söprő crossover divathullámot kívánja meglovagolni, méghozzá igencsak ügyesen: a körben megtalálható műanyag elemek, a 2,5 centivel megnövelt hasmagasság (203 mm), az ezüstszínű betétek, az egyedi keréktárcsa és a vagány kipufogóvégek bizony megteszik a hatásukat, és nem csak mutatósabbá, de „terepre” is alkalmasabbá teszik a Vesta kombit – aminek 178 mm-es hasmagassága már alapból kiemelkedik az átlagból. A két újdonság egyébként megerősített első és hátsó futóművet, új rugóstagokat és lengéscsillapítókat, illetve a modell esetében először hátul is tárcsafékeket kapott – ráadásul magát a vázszerkezetet is megerősítették.