Közel a befejezéshez a 21-es főút fejlesztése

A végéhez közeledik az M3-as autópályát Salgótarjánnal összekötő 21-es főút négysávosítása. Az útvonal utolsó két hiányzó szakaszát -melyek kivitelezését egyaránt a Swietelsky Magyarország Kft., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. végzi – augusztus végén adják majd át – tájékoztatta a Concrete Médiát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.(NIF) kommunikációs igazgatója.

Hideg András ismertette: a Tar és Mátraverebély települések térségét érintő Nógrád IV. szakaszon az aszfalt pályaszerkezet kötőrétegszintig mindenhol elkészült. Az új tari bekötőúton és a még hiányzó szakaszokon folytatódik az aszfalt kopóréteg építése és a burkolt elválasztó sáv építése is. Emellett zajlik Tar mellett a Zagyva folyó feletti műtárgy töltéstestének építése.

A nyomvonal befejező munkálatai is haladnak tovább. A teljes szakaszon zajlik az útárkok végleges méreteinek kialakítása, a mederburkolások, a rézsűfelületek kialakítása és a töltéstest humuszolása. Hosszabb szakaszokon megtörtént a szalagkorlát és a vadvédő kerítés építése és folyamatosan épül Mátraverebélynél a zajvédő fal is.

Jelenleg a IV-es szakaszon a 21. sz. főút jobb pályáját használhatja a forgalom. A közeljövőben a munkák előre haladásával osztott pályás forgalomterelés várható a 21. sz. főúton.

Tar településen a Szondy György úton az épülő új, Zagyva feletti híd közelében továbbra is félpályás, jelzőlámpás forgalomirányítású forgalmi rend van érvényben a 24105. j. útkorrekció építési munkái miatt.

A kommunikációs igazgató rámutatott : a Bátonyterenye város térségét érintő Nógrád V. szakaszon a kopóréteg július első hetében elkészült. A teljes szakaszon a körforgalmakban már a végleges körforgalmi forgalomtechnika alapján közlekedhetnek az autósok. Ezt követően a kétirányú forgalmat szakaszosan, több lépcsőben szétválasztják és a végső átadásig irányonként egy-egy sávon haladhat a forgalom.

A teljes szakaszon 60 km/h (belterületen 40 km/h) sebességkorlátozás, és előzési tilalom van érvényben.

Hideg András kiemelte: a szakaszok építése megfelelő ütemben halad, a beruházás várható befejezése 2019. III. negyedév.

Még 2000-ben kezdték el bővíteni

A két hiányzó szakasz fejlesztése tehát a tervek szerint a nyár végére fejeződik be. Ezzel teljessé válik a Salgótarján és Hatvan közötti 53 kilométer négysávosítása. Egy 19 éve elindult beruházás válik végre teljessé, miután a 21-es út első szakaszait még 2000-ben kezdték el bővíteni és felújítani.

Fotók: Gyurkó Péter