Méz keserítette meg az autósok életét, vizsgálódik a bátonyterenyei rendőrség

Fotó: illusztráció

Vizsgálja a rendőrség, hogyan kerülhetett méz – nagyjából három kilométer hosszan – a 23-as főútra a múlt hétvégén Bátonyterenyén.

Egymást figyelmeztették az autósok a legnagyobb közösségi oldalon szombat délután: vigyázzon, aki Bátonyterenyén jár, mert a szennyeződés miatt több száz méteren keresztül csúszóssá vált az úttest. Ám ennek ellenére is történt egy baleset…
Király-Kollár Ramóna, a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense érdeklődésünkre közölte: július 17-én éjszaka, a Rákóczi úton egy személygépkocsi megcsúszott a szennyezett úttesten, majd villanyoszlopnak ütközött. A járművet egy férfi vezette, senki sem sérült meg.

Megkérdeztük a rendőrségtől azt is, tudják-e, hogyan került a méz az úttestre, illetve indítottak-e eljárást az ügyben. Király-Kollár Ramóna azt válaszolta, hogy a Bátonyterenyei Rendőrkapitányság vizsgálja az eset körülményeit.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője, Pécsi Norbert Sándor arról tájékoztatott: a közútkezelő társaság szombatról vasárnapra virradóan, éjfél előtt kapott rendőrségi tájékoztatást, hogy a 23-as főúton, a kisterenyei vasúti átjárótól a maconkai víztározóig méz került az útpályára, nagyjából három kilométer hosszan.

– Illetékes mérnökségünk csúszós úttestet jelző, illetve 30-as sebességkorlátozó táblákat helyezett ki. Az érintett szakaszt apró zúzalékkal szórtuk fel, hogy semlegesíthessük a szennyeződést. A munkákat hajnali 3 órakor fejeztük be – részletezte Pécsi Norbert Sándor.
Kitért arra is, hogy Nógrád megyében legutóbb három éve, a varsányi bekötőúton találkoztak munkatársai hasonlóan extrémnek mondható szennyeződésssel, amikor nagy mennyiségű tökmag került az útra egy árokba hajtó kamionról. Ennek eltávolítása a katasztrófavédelem segítségét igényelte, ahogy egyébként a „mézömlés” is, amit a bátonyterenyei önkéntes tűzoltók segítettek felszámolni.

Ezek azonban kirívó példák, jóval jellemzőbb, hogy például balesetek esetén olaj vagy egyéb folyadék, mezőgazdasági munkák során pedig sár szennyezi be az utakat.
Az osztályvezető hangsúlyozta, törvény szabályozza, hogy a közutat, a közúti jelzést megrongálni, beszennyezni, a közlekedés biztonságát vagy zavartalanságát hátrányosan befolyásoló tárgyat kitenni, kidobni az úttestre nem szabad. Aki mégis megteszi ezek valamelyikét, köteles a keletkezett veszély elhárításáról gondoskodni, illetve amíg az nem lehetséges, a közlekedés többi résztvevőjét tájékoztatni a rizikóról.

Annak a járművezetőnek is teendője van, aki „csak” felfigyel az említett esetek egyikére: értesítenie kell a rendőrséget vagy a közút kezelőjét, s ha lehetséges, jelezni a többi autósnak a kockázatot, vagy elhárítani, mérsékelni azt.

– Minden közlekedő felelőssége az útburkolat szennyezésének megelőzése. A jogszabály általánosan tiltja a szennyezést, nem tesz különbséget sár, termény, motor- és gázolaj, trágya, vagy éppen úti szemét között. Szankcionálni, büntetni csak a hatóság tud és ők is csak abban az esetben, ha tetten érik a járművezetőt – mutatott rá Pécsi Norbert Sándor.

Schveiczer Krisztián