Huszonegyes: jó ütemben halad a négysávosítás Bátonyterenyén

Az építkezés célja, hogy az új, kétszer kétsávos út fejlesztésével Nógrád megyét is bekapcsolják az országos gyorsforgalmi úthálózatba. De, hogyan is állnak jelenleg a korszerűsítési folyamatok Bátonyterenyén? A munkálatok részleteiről, illetve az esetleges forgalomkorlátozásokról Kiss Boglárka a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.(NIF) szóvivője tájékoztatta lapunkat. 

– A város külterületén a földműépítési munkák folytatódnak. Megkezdődtek a közműkiváltási munkák, illetve zajlik a Sulyomtető szikla bontása.

Ez utóbbi tartós forgalomkorlátozással jár a 21.sz. főút-2409 j. út csomópontjában. (Nagybátonyi leágazás). A 21. sz. úton tartósan előzési tilalom, és 60, illetve 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben. A közműátépítések miatt múlt hónaptól hétvégenként a 21. sz. úton fél pályás lezárásokra kell számítani jelzőlámpás forgalomirányítással. A 22 kV-os, és 132 kV-os távvezetékek oszlopainak kiváltására novemberben is folytatódik. Bátonyterenye és Vizslás között megkezdődik a bal pálya pályaszerkezetének építése.

Kisterenye belterületén folytatódnak a közműkiváltások, és az aluljárók építési munkái, és az 1000 mm átmérőjű csapadékvíz gyűjtő csatorna építése, mintegy 700 m hosszban.

A Zrínyi u. előreláthatólag november közepéig lesz lezárva, ezt követően már az új nyomvonalon helyezzük forgalomba. A buszmegállók megközelítésére ideiglenes járdák épülnek. A későbbiekben váltakozva a Névtelen u., a József Attila u., a Jászai Mari út, és a Köztársaság u. csomópontja is hosszabb időre lezárásra kerül. A terelőutakat az Önkormányzattal, és a Magyar Közút Kht.-val egyeztetve jelöljük ki – részletezte a NIF szóvivője.