Huszonegyes: folytatódik a pálya burkolatok kialakítása, épülnek az aluljárók is Bátonyterenyén

Bátonyterenye és Vizslás között már befejeződött a bal pálya szerkezetének építése.

Rohamtempóban halad a 21-es számú főút újabb szakaszainak négysávosítása. Az építkezés célja, hogy az új, kétszer kétsávos út fejlesztésével Nógrád megyét is bekapcsolják az országos gyorsforgalmi úthálózatba. A vágyott eredményhez szűkebb hazánk egyre közelebb kerül.  De, hogyan is állnak jelenleg a korszerűsítési folyamatok Bátonyterenyén? A munkálatok részleteiről, illetve az esetleges forgalomkorlátozásokról ismét Kiss Boglárkát, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivőjét kérdeztük. 

– Nagybátony külterületén a földműépítési munkák tovább folytatódnak. A 21-es számú úton tartósan előzési tilalom, és 60, illetve 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben. A közműátépítések miatt hétvégenként a 21-es számú úton fél pályás lezárásokra kell számítani jelzőlámpás forgalomirányítással. Bátonyterenye és Vizslás között befejeződött a bal pálya pályaszerkezetének építése, ugyanakkor a bátonyterenyei elágazástól megkezdődött a bal pálya burkolatának készítése.

A nagybátonyi elágazástól megkezdődött a bal pálya burkolatának készítése.

Kisterenye belterületén a közműkiváltási munkák a végükhöz közelednek, nagy részük idén befejeződik. Folytatódnak az aluljárók építési munkái, és az 1000 mm átmérőjű csapadékvíz gyűjtő csatorna építése, mintegy 700 m hosszban. A Zrínyi u. előreláthatólag december közepéig lesz lezárva, ezt követően már az új nyomvonalat helyezzük forgalomba.

Továbbra is előzési tilalom, és sebességkorlátozás van érvényben.

A buszmegállók megközelítésére ideiglenes járdák épülnek. A későbbiekben váltakozva a Névtelen u., a József Attila u., a Jászai Mari út, és a Köztársaság u. csomópontja is hosszabb időre lezárásra kerül. A terelő utakat az Önkormányzattal, és a Magyar Közút Zrt-vel egyeztetve jelöljük ki – ismertette a szóvivő.

Két szakaszon közel 20 milliárdból zajlik a korszerűsítés

Nógrád megyében a 21-es számú főúton jelenleg 11, 3 km hosszon zajlanak a munkálatok. A korszerűsítés célja, hogy az új, 2×2 sávos út fejlesztésével megvalósul Salgótarján és Nógrád megye bekötése az országos gyorsforgalmi úthálózatba. A nógrádi négyes szakaszon: Tar és Mátraverebély között, 4,7 km hosszon valósul meg a tervezett 2×2 sávos kialakítás, fizikai elválasztósávval. A beruházás részeként különszintű csomópont készül a Sámsonházi bekötő út kereszteződésében, ahová bekapcsolódik majd a Mátraverebélyi és Tari bekötő út is. A Mátraverebélyi csomópontot turbó körforgalommá építik át. A szakaszon híd épül a Kis Zagyva felett, a Sámsonházi különszintű csomópontban és a Tari bekötő út korrekciójánál a Zagyva felett. A fejlesztés során a Sámsonházi különszintű csomópontban, valamint Mátraverebély területén, 2 helyszínen gyalogos aluljáró könnyíti majd meg a közlekedést. A kivitelező a Nógrád IV. szakasznál a SWIETELSKY Magyarország Kft. – HE-DO Kft. – KM Építő Korlátolt Felelősségű Társaság, mint közös ajánlattevő. A kivitelezés nettó összege: 9.27 milliárd forint. A nógrádi ötös szakaszon: Bátonyterenye térségében 6,6 km hosszon történik a négynyomúsítás. Az ipari parknál, a 23-as számú főút és a Zrínyi utca találkozásánál, a Gyermekek útja és Jászai Mari utca keresztezésében valamint a Köztársaság útnál turbó körforgalom épül. A Nagybátonyi csomópont (Béke utca), az üzemanyagtöltő állomás és a bevásárlóközpont közös csomópontja, valamint a Honvéd utca csomópontja kanyaródósávos csomópontként lesz kiépítve. A beruházás részeként híd épül a Bükkvölgyi-patak felett a 21. sz. főúton és a párhuzamos szervizúton. A Nagybátonyi csomópont előtt a kerékpárosok számára