Kiemelt figyelmet fordít az útmenti növényzet kaszálására a Magyar Közút Nógrád vármegyében is

Fotó: illusztráció (Facebook/Magyar Közút)

A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva országosan idén mostanáig mintegy 50 százalékkal nagyobb volumenben végeztek kaszálási munkákat a Magyar Közút szakemberei. Nógrád vármegyében összesen mintegy 1000 kilométernyi országos közút tartozik a társaság kezelésébe, melyek mentén idén már 3,6 millió négyzetméternyi felületen végeztek kaszálási tevékenységet a helyi mérnökségek. Az utóbbi hét jelentős csapadékmennyisége után ismét nagyobb fokozatra kapcsolnak a szakemberek.

Az útesztétika és a közlekedésbiztonság javítására irányuló többlet kaszálási tevékenységet a Magyar Közút szakemberei két műszakban vagy túlórázva végzik. A koronaélen belüli területeken az átlagostól több, évi 3-4 alkalommal, koronaélen kívül pedig két alkalommal, míg a csomópontok környezetében, a körforgalmak területén és a turisztikailag kiemelt területeken, ettől is gyakrabban, szükség szerinti gyakorisággal zajlanak jelenleg is a munkálatok.

„Az adott útszakaszokon először mindig nagyteljesítményű gépi fűkaszával zajlik a kaszálás, majd ezt követően a vezetőoszlopok, táblaoszlopok, korlátlábak környezetét kiegészítő kézi kaszálás van soron. Ezen munkák elvégzéséhez Nógrád vármegyében 16 eszközhordozóra felszerelhető kasza adapter és 38 kézi motoros fűkasza áll rendelkezésre. Kiemelt figyelmet fordítunk a turisztikailag kiemelt Hollókő, valamint Mátraverebély-Szentkút térségének növényzetgondozási munkáira. Az elkövetkező napokban a 23-as főúton, valamint a mellékutak közül a 2201-es Nagyoroszi-Dejtár, a 2202-es Borsosberény-Patak, a 2203-as Patak-Érsekvadkert, a 2206-os Litke-Salgótarján, a 2406-os Szurdokpüspöki-Gyöngyös és a 2407-es Pásztó-Szurdokpüspöki összekötő utakon várható kaszálási munka, ezért az arra közlekedőktől fokozott figyelmet kérünk.” – nyilatkozott Lehel Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Nógrád vármegyei igazgatója.

A társaság kezelésébe főként a településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékutak tartoznak, ezeken a szakaszokon végzik a közutas szakemberek a növényzetgondozási munkákat. A településeken belüli utak többségét az önkormányzatok, az autópályákat pedig koncessziós társaságok kezelik. Tavaly szeptemberben a korábban a Magyar Közút üzemeltetésébe tartozó 1234 kilométernyi autópálya üzemeltetése is koncessziós társasághoz, az MKIF Zrt.-hez került.

A közlekedőknek tehát továbbra is számítania kell az országos közutak mentén arra, hogy sűrűbben találkozhatnak kaszálási munkát végző, lassabban haladó gépekkel. A szakemberek ezért a sofőrök türelmét és megértését kérik, hiszen tekintettel arra, hogy a legtöbb esetben mozgó terelés mellett zajlanak a munkák, az autósoknak érdemes kellő körültekintéssel és óvatosan közlekedniük.